- 5 su bardağı un
- 2 su bardağı süt
- 1 su bardağı sıvı yağ
- 1 su bardağı ılık su
- 2 çorba kaşığı margarin (oda sıcaklığın)
- 2 çorba kaşığı zeytin ezmesi
- 2 tatlı kaşığı toz pakmaya
- 2 tatlı kaşığı şeker
- 2 tatlı kaşığı tuz
- 1 yumurta(yumurtanın akı hamurun içine , sarısı üzerine)
YAPILIŞI:
1. sütü ılık ve sicak
arası ısıtın. Pakmayayı, şekeri ilave edip iyice karıştırın ve 15 dakika kadar
mayalandırın.(kopuk kopuk olmasi lazim)
2. Unu genişce bir kaba eleyin. Ortasını havuz gibi
açın. Sıvıyağı, tuzu ve mayalı sütü ve ılık suyu ortasına boşaltın. Hamur
kaptan kurtulana kadar yoğurun. Kulak memesi sertliğinde bir hamur olması
gerekiyor. Hamuru sicak bir yerde iki kat kabarana kadar ( ben 1 saat kadar) üzeri kapalı bir şekilde mayalandırın.
3. daha sonra mandalina
büyüklüğünde ( bu tabir yemek tariflerinde ilk defa kullanılıyordur herhalde)
parçalar koparaıp elinzle yuvarlayın ve yarım santim kalınlığında inceltin.
Üzerine margarinden biraz sürün birazda zeytin ezmesi . Daha sonrada hamuru
yuvarlayıp burun ve simit şeklinde iki ucunu birleştirin.Tepsiye aralikli olarak dizin. Bu sekilde de tekrar hamur kabarana kadar(1-1,5 saat kadar) bekleyin. Yumurta sarısını
üzerine sürün. Susam ve çörek otu serpin.
4. 175 derece firinda uzeri kizarana kadar (ben yaklasik 25 dakika firinladim) firinlayin
Afiyet olsun.
Bu tarifi ben de denemeyi düşünüyorum.Zeytin ezmesinin içine biraz kekik ve kırmızı pul biber( maraş biberi) çok yakışabilir,denemeyi düşünüyorum. Tarifler için çok çok teşekkürler
Posted by: melike | 26/09/2009 at 20:38
1) toparlanamayan hamur ile ben de çok uğraştım
2) 15 dk. 1SAAT 1.5SAAT bekleme zamanlarının hepsine uyduğum halde hiç kabarmadılar
3) 25 dakika olmasına RAĞMEN 40 DAKİKA FIRINDA BEKLETTİM DIŞI PİŞTİ İÇİ HAMUR KALDI
4) bende diğerleri gibi malzemelerde bir sorun olduğunu düşünüyorum
Belkide tarifte önemle üzerinde durulması gereken yerler vardır Lütfen tarifinizi yeniden gözden geçirirseniz benden sonrakiler için iyi bir deneyim olur diye düşünüyorum.
Posted by: zeynep | 05/09/2009 at 21:40
sanırım ölçü birimlerinde bir sorun var.Hamura fazlaca un eklemek gerekiyor.Herkez yaş maya ile yapılmalı demiş ama ben kuru maya ile yaptım ve fazlasıyla kabardı.Şu an fırında tadıda kokusu ksdsr güzel olur umarım.
Tarif için teşekkürler.
Posted by: tuçe | 21/01/2009 at 20:18
güsel olmus :D:D:D
Posted by: | 11/10/2008 at 17:50
selam tarifinizi şimdi uyguluyorum hamurunu yaptım kabarmasını bekliyorum ama süt mikatrı çok mu oldu acaba 5 bardak un yetmedi ekledikçe ekledim ben mi yapamadım acaba nasıl olcak sonucu da bildiririm teşekkürler tarif için...
Posted by: esra | 04/09/2008 at 18:51
merhaba emel ablacığım
öncelikle bu güzel tarifler için çok teşekkürederim gerçekten çok lezzetli şeyler sunuyorsun bize ben de ilk defa hamur mayalamayı denicem açıkcası yorumları görünce korktum nasıl olcak die ama yinede denicem pasta yapmak insana keyif ve huzur veren bi uğraş hele bide güzel olupta yiyenler güzel şeyler söyleyince öğrencilerime bişiler öğretmiş kadar çok seviniyorum ve bu sevincimde senin ve annemin payı büyük ikinizede çok teşekürediyorum
Posted by: ayşe | 28/08/2008 at 12:10
Merhabalar bu sitede yapılan hamur işlerinin birkaçını yaptım ve gerçekten çok güzel oldu.
Bir konuda yardımınızı istiyorum.Bir pastaneden almış olduğum bir zeytinli açma var, gerçekten çok lezzetli yapmışlar hangi tarifi yaptıysam bir türlü onun gibi olmuyor.En büyük özelliği açma o kadar yumuşak ki vede örgü peyniri nasıl tel tel olur onun açmasında (hamuru) tel tel oluyor bu hamuru nasıl elde edilir onu çözemedim bir türlü bu konuda yardılarınızı istiyorum
Posted by: Neval Aktan | 03/07/2008 at 13:47
çok güzel pastalar var denedim zsizde deneyin beyenicek siniz
Posted by: gülsüm | 18/05/2008 at 16:53
çok güzel pastalar var
Posted by: gülsüm | 18/05/2008 at 16:51
slm
mayalı hamuru tututurmanız için öncelikle yaşmaya kullanmalınız. 1 kg una 1 küçük paket süt ılık olmalı çok sıcak deil. gerisi aynen anlatıldığı gibi
Posted by: ekmekçi | 23/01/2008 at 00:42
Merhaba tarifiniz gercekden cok kolay ve guzel , ben hemen denedim su anda cok guzel gorunuyorlar birazdan firina koyucam umarim bekledigim sonucu verir, aslinda benim kendi tarifimde yogurt ve yumurta 3 tane vardi oda guzel oluyordu ama sizin verdiginiz tarifi denemek isdedim, simdilik hersey yolunda pisincede sonucu yazarim :) tsk ler
Posted by: Nuray | 16/09/2007 at 20:52
ya bende zeytini çok sevdiğim için bu tarifi mutlaka deniiicem inş güzel olur ama bakalım
Posted by: ayşe | 13/07/2007 at 12:54
merhaba ben tarifi denedim ama hiç kabarmadı.moralim çok bozuldu.çok kötü bi sonuç elde ettim.saatlerce uğraşımın sonucu beni çok üzdü.resimlerdeki gibi nasıl yapıosunuz.ricam benim gibi bilmeyenler için ayrıntılı tarif yazarsanız daha iyi olur
Posted by: nazlı | 30/06/2007 at 21:03
merhabalar bende sitenize tesadüfen girdim aradıgım açma tarifini buldum denemek istiyorum bakalım becerebilecekmiyim
Posted by: yeşim | 29/04/2007 at 00:37
merhaba,ben gercek bir hamur hastasiyim,ve siteyi buldugmda coook sevindim okadar güzel hamur tarifleri var ki cok hosuma gitti,bunun icin de tariflerde emeyi gecen herkeze cooook tesekür ediyorum,evet acmalariniz okadar güzel görünüyorki,agzim sulandi vallah mütis,ben de deneme kalktim,ve tariflere göre hareket ettim,ve malesef,hamur kabardi ama acamalarim pisince bohca gibi oldu,yani baya kuru oldu,ve hamuru yordumda galiba biraz fazla un kullandim cünkü sizin verdiyiniz tarife göre ki un mihtarini kulandim ve hamur yapis yapis oldu bende hamur kabul ettiyi kadar dah ekledim,ve benim mayali sütüm toz mayasi kulandim,hic kabarmadi,ben neyi yanlis yapdim acaba,lütven bana yardimci olursaniz,cok memlun olurum ve coook makbul olur,simdiden allah razi olsun diyorum..
ahh su acmalari bir yapabilsem,neolurr,
tesekkür ederim...serkan..
Posted by: serkan | 18/03/2007 at 01:59
ben 45 yaşımda evde kalmış birisiyim sabahtan akşama kadar evde hamur açıp koca bekliyom ilgilenen varsa duyurulur..
Posted by: nalan | 05/12/2006 at 15:36
merhaba.öncelikle söylemem gerekir daha tarifinizi yapmadım ama hemen işe koyulmak istiyorum ama merak ettiğim yumurtanın akının nezaman koyulduğu;bunu yazmamışsınız.belirtirseniz sevinirim.eksik iş yapmak istemem
Posted by: seval | 17/09/2006 at 09:59
merhaba,
internette Mehmet Gürs Bey'in sitesini ararken adınıza rastladım. Tarifleriniz gerçekten çok güzel ve yapımı kolay nitelikte. Bunun için teşekkür ederim.
Biliyorum ki, Mehmet Bey'in tarifleri de inanılmaz. Ancak kendisinin sitesini bulamadım. Acaba bunu bana bildirebilir misiniz? Şimdiden teşekkür ederim.
Posted by: ipek aşık | 17/02/2006 at 17:39
EMEL HN.
BU AÇMALARI CUMARTESİ GÜNÜ YAPTIM ÖNCELİKLE GÜZEL OLDU HEPSİ YENDİ AMA BEN SANKİ İSTEDİĞİMİ ALAMAMIŞ GİBİYDİM. NEDEN Mİ?
1.Sİ HAVVA'NIN DA YAPTIĞI GİBİ 1 ÇAY BARDAĞI ILIK SÜT VE 1 TATLI KAŞIĞI ŞEKERLE 1 PAKET(42 GR) YAŞMAYAYI 10-15 DK. MİKSERLE ÇIRPTIM GAYET İYİYDİ.
2. TARİFTEKİ GİBİ BÜTÜN AŞAMALARI (SADECE TOZ PAKMAYA HARİCİNDE) UYGULADIM ÇÜNKÜ 1 PK. YAŞMAYA KULLANDIM.
3.EYŞAN HN. OLAN BANA DA OLDU KONTROL EDEMEDİĞİM O KADAR CIVIK SULU BİR HAMUR OLDU Kİ ANLATAMAM HAMUR TOPARLANMAK BİLMİYORDU
SÜHEYLA HN. GİBİ TARİFTEKİNDEN FAZLA UN KOYDUM,KİLOSUNU BİLE HATIRLAYAMIYORUM NEYSE SONUNDA TOPARLANDI VE MAYALANMAYA BIRAKTIM.DAHA KALORİFERİN ÜZERİNE KOYAR KOYMAZ HAMUR 2 KATINA ÇIKMIŞTI AMA BEN YİNEDE BEKLEDİM (YAKLAŞIK YARIM SAAT)HAMUR TOPARLANMADI YİNE ÇO AZ CIVIKTI UNLA TOPARLADIM, TEZGAHI UNLAYARAK AÇMA ŞEKLİ VERDİM VE İÇENE ZEYTİN EZMESİ KOYABİLDİM. SICAKKEN EŞİM 2 TANE YEDİ DAHA FAZLA İSTEDİ AMA VERMEDİM.
BENİM SİZE BİR KAÇ SORUM OLACAK ;
1- HAMUR 1 BARDAK ILIK SUDAN DOLAYI MI ÇOK CIVIK OLDU ANLAYAMADIM. TOPARLAYAMADIĞIMDAN DOLAYIDA AÇMALAR ÇOK BÜYÜK OLDU.
2- YOKSA 1 PK YAŞ MAYA ÇOK MU GELDİ NE KADAR KOYMAK GEREKİR.
TEŞEKKÜRLER TADI HARİKAYDI.....
Posted by: FİLİZ | 30/01/2006 at 10:36
This recipe looks great,
can i get the English version please? (or an english link)
SO.. i'll bake it here in Israel too?
thank you for any kind of help!
chanit
Posted by: chanit | 24/04/2005 at 09:19
Emelciğim merhaba iyi haftasonları,
bizler seni hafta sonlarıda rahat bırakmıyoruz görüyorsun değilmi:))
Ben bu tarifle ilgili birşey sormak istiyorum.Biraz sonra çıkacağım ve yarın kahvaltı için denemek istiyorum bunu.
Ama zeytin ezmem yok bulamadımda.Acaba zeytinleri çok küçük parçalar haline getirip bir kaşık zeytinyağıyla karıştırsam ve açmaların içine bunu kullansam nasıl olurki?
İnşallah düşündüğüm şekilde olur bu tarifi denemeyi çok itiyorum.Birde büyüklüklerini aynen fotoğrafında göründüğü gibi yapacağım umarım doğru görüyorumdur:))
mutlu haftasonları.
Posted by: İrem | 23/04/2005 at 13:47
Sevgili sibel,
Lezzetini begemene sevindim. Acaba kopartigin hamurun miktari mi az geldi? Insallah bir daha ki sefere sekilleride istedigin gibi olur.
Sevgiler...
Posted by: Emel | 11/04/2005 at 10:17
Merhaba Emel hanım,
Günlüğünüzden denediğim ilk tarif bu oldu. Açma yapma konusunda deneyimliyim, daha önceki açmalarım hiç sorunsuz olmuştu, yani hiç endişelenmeden giriştim işe. Evde ne yapacağımı bilemediğim bolca zeytin ezmem vardı (zeytin firmasında çalışıyorum:), ben de hevesle bu tarifi uygulamaya başladım. Hamur şahane oldu. Ancaaak.. Sıra içine ezme koymaya ve burgu yapıp açma şekli vermeye gelince sorunlar başladı. Ezmelerin hamurdan dışarı çıkmaması için ciddi bir savaş verdim! Hamuru öyle çok ince yapmadım, ezmeyi bol da koymadım, yani nerde sorun var anlamadım. Sonuçta kimisi resimdekiler gibi güzel olsa da, çoğunluğunun şekli pek güzel olmadı.
Neyse, işim gecenin 12'sinde bitti, kendimi tutup o saatte tadlarına bakmamayı başardım:) Ama sabah tezgahta duran bir tepsi dolusu açmayı görünce dayanamadım kahvaltımı açmayla yaptım -ki sabahları asla hamur işi yemeyen biriyim. Lezzetlerine kesinlikle diyecek yoktu, nefis olmuşlar.
İşte böyle bir deneyim yaşadım ve paylaşmak istedim. Sevgiler...
Posted by: Sibel | 11/04/2005 at 09:16
merhaba emel hanim bugün tarifinizi denedim çok güzel oldu ,ama sanki malzemelerde bir yanlis var galiba, çünkü malzemeleri aynen koydum su gibi bir hamur oldu,acaba bir bardak süt bir bardak ilik sumu olacakti.ama ben yinede ununu fazla kullandim,ayrica simdiye kadar hiç denemedigim dr oetkerin instant mayasindan bir paket kullandim,simdiye kadar yaptigim en güzel mayali hamur oldu,tarifi bizimle paylastigin için çok tesekkürler,sevgiler....
Posted by: zeynepdgt | 21/03/2005 at 18:08
Emel,
bugün sonucu yazmayı unutmuşum şimdi aklıma geldi zeytin ezmesini kendim evde yapmama (biraz tuzunu fazla kaçırmama rağmen güzeldi) ve ilk defa hamur mayalamama rağmen (hafif yumuşak ve kıtır arası bir hamur elde ettim nasıl becerdim bende bilmiyorum ki bu şekildeki mayalı poğaçalara bayılırdım çok yumuşak sevmiyorum)sonuç iyiydi.İlk defa alışılmışın dışında ki peynirli,kıymalı,veya papatesli veya ıspanaklı gibi iç malzemesinin dışında değişik bir iç malzemesi kullandım.Ve zeytin de anladımki hamur işlerine çok yakışıypr ben ve ailem çok sevdik.Bu arada bir şey keşfettim bundan sonra birşey denemek için birden karar vereceğim.Önceden sık sık araştırma yapıp çok itina gösterirsem hep kötü sonuçlanıyor.Ama bu açma tarifine birden karar verdim ve yapmaya başladım sonuç hiçde fena değildi bana göre.Hele sıcak sıcak sabah çayınızın yanına eşlik edince harika oluyor.Küçük bir tavsiye ben çörek otu ve susamla beraber kırmızı toz biber serpeledim bir miktar üstüne hem görüntüsü hemde biberin tadı zeytine çok yakıştı bu tarifide biberli versiyonunuda tavsiye ederim.Yardımların ,emeklerin,tariflerin,güzel siten,ve sabrın için sonsuz teşekkürler emelciğim.İnternetle tanışıp bu siteyi keşfettiğim günden beri dünyanın en öneml, şeyini keşfetmiş gibi hissediyorum kendimi.Asıl icad sana ait bu mükemmel icad için ben bir kez daha kutlarım seni.Çünkü övgüleri duyduktan sonra anladımki hiç bir karşılık beklemeden bizlere yol gösterici oldun teşekkürler :))
Posted by: Eyşan | 18/03/2005 at 17:59
Eysan hanim soru sorman onemli degil . Tabiiki soracaksin. Ortamin sicakligi onemli. eger sen hamurun tumunu parcalara ayirip sofra bezine dizdiginde ilk yuvarladigin daha kabarmadiysa uzerlerini orterek birazdaha mayalandir.
Posted by: Emel | 16/03/2005 at 17:54
emelciğim verdiğin bilgiler için teşekkür ederim en iyisi zeytinleri rondodan geçirip içerisine bir iki damla zeytinyağı katıp kullanırım.Mayalandırma yöntemindede sonuncuyu yapana kadar ilki kabardığı için hemen açma işlemine geçip içine zeytin ezmesi ve yağ sürüp tekrar mayalandırıyorsun doğru anladım değilmi?yuvarlanan küçük parçaları bekletmeye gerkek yok anladığım kadarıyla.Birde hamur mayalarken çoksıcak bir ortama gerek yok değilmi ben ilk defa hamur mayalayacağımda o yüzden ayrıntılı soruyorum.Yarim santim dediğin tabir nescafe fincanı tabağı büyüklüğünde herhalde? ay özür dilerim çok soru sordum herhalde hepsini nasıl cevaplayacaksın bilmiyorum ama umarım sıkmadum seni.
sevgilerimle
Eyşan.
Posted by: Eyşan | 16/03/2005 at 17:04
Eysan Hanim,
ozellikle bir zeytin ezmesi tarifim yok. Bence bulduklarindan icine sineni dene. yada ben olsam zeytinlerin cekirdeklerini cikarip rondadodan gecirirdim. Onu kullanirdim herhalde. tercih senin tabiiki.
resimdeki acmalar kurabiye kadar kucuk degil. asiri buyuk de degil . yaklasik bir cd buyuklugunde. Eger bu acmalardan yapacaksan sana ufak bir oneride bulunmak isterim. Gecenlerde annemde bu acmalardan yaptik. Yengemde ogrenmis. Normalde yukaridaki tarifde hamuru kabin icinde iki kati olana kadar mayalandiriyorsun. Annem mayalandirmadan sofra bezinin uzerine yumurtadan az daha buyuk parcalar koparip yuvarladi ve aralikli olarak sofra bezinin uzerine dizdi.Ilk yuvarladigimiz hamur biz tum hamuru parcalara ayirip yuvarlayana kadar mayalandi.Annemlerin ev cok sicak. Benim evde oyle olmuyor. Cok az daha uzerili ortulu beklemek gerekiyor.sonucta bu sekilde ilk yuvarladigimiz parca hamuru ilk once kabariyor.( ufak hamurcuklar oldugu icin cok daha kisa surede mayalaniyor tumunu mayalandirmaya gore) Sonra acma seklini verip tepside de mayalandirdi ve pisirdi.
Sen hangisini yapabilecegine kanaat ediyorsan o sekilde yap. Ben bu arada bu mayalandirma seklinide paylasmak istedim sizlere...
Posted by: Emel | 16/03/2005 at 16:20
merhaba emelciğim,
senden bir ricam olacak bana yardımcı olursan çok sevinirim.ben acil olarak zeytin ezmesi tarifi arıyorum.Bir kaç tarif buldum ama güvenemediğim için deneyemedim.Bana bu konuda yardımcı olursan çok sevinirim.Ben bir türlü hazır olanlarından bulamadımda:(
birde zeytinli açmalar normal açma gibi büyükmü oluyor yoksa resimdeki gibi kurabiye büyüklüğünde yani tam ekranda gördüğümüz gibi mi?
cevapların için şimdiden teşekkürler...
sevgilerimle!
Eyşan.
Posted by: Eyşan | 16/03/2005 at 15:13
Fethiye Hanim ,
Tarifi begenmis olmaniza sevindim. Ununu bir dahaki sefere yaparken daha dikkatli olayim. Ama 5 bardak yetiyordu. Bekleme sureleride evin sicakligina gore degisiyor. bazen ben 2 saat bekleyipde kabarmayan hamur biliyorum. Annemin evinde ise pogaca hamurlarini bir yandan boluyoruz katliyoruz, tepsiye kabarmasini beklemeden tepsiye dizip hemen orada yarim saat kabartiyoruz. Oluyor. Her evin sicakligi farkli olabiliyor. O yuzden en dogru tabir iki kati kabarana kadar olmali herhalde...
Tekrar yorumun icin tesekkurler. Denemelerinin devamin bekliyorum...
Sevgiler.
Posted by: Emel | 04/03/2005 at 08:02
bu sabah biraz erken kalkinca ekmek pisirmek istedi canim ve bu tarifi yapiverdim. bazilarini zeytin ezmeli, bazilarini kurumus domatesli, bazilarini da ceviz + tarcin + esmer seker karisimli. hepsi birbirinden lezzetli oldular ama son dinlenme esnasinda ikinci tepsi, birinciye nazaran daha az bekledigi icin onlar cok daha pufuduk oldular. sanki 1- 1.5 saat degil de, 30dk bile yetiyor son hamur kabartmasina.
tarif icin tesekkurler, ellerinize saglik.
merak edenler icin: 21 tane acma cikti bu olculerle (bahsedilenden daha fazla un koymak zorunda kaldim hamuru tutturabilmek icin)
Posted by: fethiye | 03/03/2005 at 18:43
ah birde şu zeytin ezmesini bulabilsem vallahi içerisine zeytinleri küçük küçük doğrayıp ekleyeceğim.başka çarem kalmadı:(( zeytin çoooookkk severiiimmmm çünkü bu arada buradaki tarifleri denemek isteyişimden derslerime bakamıyacağım.:) gerçi ben ikisini bir arada yürütmenin yolunu buldum canım sıkıldıkça ve ara verdikçe hemen teriflerini deniyorum emel ablacığım yani ekstra bir zaman kaybım olmadığı gibi hem stresimi atıyorum dersten bunaldığım anlarda hem güzel tariflerini deniyorum hem de hem benim hem arkadaşlarımın midesi bayram ediyor.gerçekten çok sağol.bunuda yarın hafta sonu olduğu için arkadaşımıza kahvaltıya devetliyiz ona götüreceğim.ama tabi senin tavsiyelerini bekliyorum öpüyürum seni ablacaığım başarıların daimi olur inşallah buna en çok ben sevinirim.eğer ki tainim okul bittikten sonra izmite yada o esnada eskişehirde olursan oraya çıkarsa semi muhakkak ziyaret etmek isterim.annem sana emek veren birini unutmak temiz yürekli bir insana yakışmaz derdi.sende bilmeden de olsa mutfak konusunda bana birçok emeğin geçiyor.allah razı olsun.bende senin gibş güzel bir ablayı asla unutamayacağım herhalde.öpüyorum seni.:))))
sevgiler
Süheyla
Posted by: Süheyla | 18/02/2005 at 15:00
Gonul Hanim ,
Oncelikle bu tecrubenizi paylastiginiz icin tesekkurederim. Bir daki mayali hamurda bunu deneyecegim.
sevgiler...
Posted by: Emel | 12/01/2005 at 13:02
Herkese merhaba, sitenize tesadüfen geldim ve sevdiğim zeytinli poğaçanın tarifini buldum.
Hamur mayalama konusunda bir süre öncesine kadar ben de çok başarısızdım. Sonra Mehmet Gürs'ün sitesinde bir püf noktası okudum veee artık bütün hamurlarım gayet güzel kabarıyor. Ben yaş mayaya uyguluyorum, herhalde kuru mayada da sorun çıkmaz diye düşünüyorum. Mayayı 1 çaybardağı ılık süt ve 1 tatlı kaşığı şekerle karştırıp 10-15 dk kadar mikserle çırpın.mikser mayayı hareket geçiriyor ve köpük köpük yapıyor.Sonra diğer malzemeleri koyun ve hamurunuzu yoğurun. Birde tuzu asla doğrudan mayaya değdirmeyin., una karıştırın.
Herkese hayırlı günler.
Posted by: gönül | 12/01/2005 at 09:41
Tesekkur ederim. bir daha deniyecegim bakalim. bende yurt disinda yasiyorum ve kuru maya kullanmak durumundayim. gerci ben turkiyedeyken yas mayayla da tutturamazdim :( mayalama ozurlusu muyum ne?:(
Posted by: Havva | 06/01/2005 at 04:48
uzun zamandir hasretle beklenen acmalari sonunda yedik, emel ablacim ellerine saglik. simdi senin icin yapacagim gafik calismalari dahada guzel olacak, bir acma bu kadar guzel olabilir heralde, tesekkurler. basarilarinin devamini dilerim ;))
Posted by: mustafa | 04/01/2005 at 16:25
kuru mayada sutun isisi cok etkiliyor azicik sicak kacirinca olmuyor yurt disinda yas maya olmadigi icin onceleri cok hamur ziyan ettim. emelcigim dun zeytinli acmayiyaptim guzel oldu yiyenler tarifini aldi tesekkurler..
Posted by: efnan | 04/01/2005 at 15:27
Merhaba Havva Hanim,
Acmalarinizin o sekilde olmasina uzuldum. Benimde ilk zamanlar olmazdi. Zamanla oldu. Oncelikle toz pakmaya kulandiginda sutlu mayanin kopuk kopuk olmasi gerekmekte. Eger bu olmadiysa zaten diger asamalari istedigin gibi yap yinede ben denk dusuremiyorum.
Ben ilk mayali hamurlari yas maya ile denk dusurebildim. Bu tarifide o sekilde verecektim. Fakat o anda ev de bittigini farkettim. Bende Kurumaya ile yaptim. Neyse ilk mayali sutun kopuk kopuk olmasi lazim demistik. Ikincisi oda sicakligi: bu cok onemli . Hamuru mayalandirdiginiz ortam soguksa hamurunuz gec kabarir.Bu sure 1~3 saat arasinda degisebilir. Bu sebeple hamurunu sicakligin sabit ve yaklasik 20 derece oldugu ortamda mayalandirirsan iyi olur. Hamur iki kati kadar kabarmis olmasi lazim. Bazen hamur bu sekilde kabarsa dahi tepsiye sekillendirip dizdikten sonra biraz soner. Bu yuzden hamuru ikinci kez tepside mayalandirirsan. Yani tekrar 1-2 saat mayalandirirsan. Bu sefer istedigin sonucu elde edecegine eminim. Eger istersen sana yasmayali tarifi yazabilirim. Bende belki cok detayli yazmadim mi acaba diye dusunuyorum...madem oyle biraz daha detayli anlatayim tarifi...yorumun icin ayrica tesekkur ederim. Olumlu sonuc elde ettigin acmalarinin yorumunu bekliyorum...
sevgiler.....
Posted by: Emel | 04/01/2005 at 08:27
bugun buyuk bir istahla koyuldum ise. herseyi harfi harfine uyguladim ama acmalarim kabarmadi:( icleri hamur kalmis.) nedense mayali tarifleri hich tutturamiyorum. gercekten resimde harika gorunuyor acmalar. benimde istahim kursagimda kaldi. Mayali hamur konusunda bana yardimci olursaniz sevinirim. selamlar...
Posted by: havva | 04/01/2005 at 05:37